nyheter

Eksamensdagen har alltid vært nervepirrende for studenter, men for fire stipendiater fra Sennepsfrøskolen skulle VG3 eksamenen på Lycee André Resampa ta en ekstra uventet og vond vending 19 juli i år.

In Madagascar, one of the major challenges faced in teaching foreign languages, particularly English, is the lack of adequate materials, large class sizes, and insufficient teacher training.

Vi har vunnet konkurransen om å bli KVS-Lyngdals bistandsprosjekt! Det betyr at 400 videregående-elever i Lyngdal gjennom en rekke innsamlings-arrangementer skoleåret 2023/24 skal finansiere utvidelsen skoletilbudet ved Sennepsfrøskolen.

Vi er SÅ glade for å fortelle at den nye IT-satsningen vår begynner å falle på plass! Vi venter riktignok til høsten 2023 og nytt skoleår før det pedagogiske opplegget settes i gang, men nå har vi alt det tekniske på plass.

Hei! Karianne fra Støtteforeningen til Sennepsfrøskolen her. Jeg har vært den nye styreleder i foreningen siden 07. februar i år, og ønsker å hilse på deg som leser dette, enten du var tilstede på årsmøtet da nytt styre ble valgt, eller du ikke har fått med deg endringen i styret enda!

Tendry's historie er et eksempel på hvordan drømmer kan gå i oppfyllelse gjennom utdanning, språkkunnskaper, et støttende nettverk og en skikkelig dose stå-på-vilje.

Madagaskar står overfor betydelige utfordringer når det gjelder å gi tilgang til grunnutdanning. I følge UNICEF fullfører bare ett av tre gassiske barn grunnskole-utdanningen sin, og jenter er spesielt vanskeligstilt.

Stiftelsen Grieg Foundation i Bergen gir 130.000 i støtte til prosjektet "Økt digital kompetanse og språkkunnskaper på Sennepsfrøskolen"! Målet med prosjektet er å utstyre elevene med verdifulle ferdigheter som kan gi jobbmuligheter etter endt skolegang.